2 Nisan 2012

KOLAY KEŞKEK




MALZEMELER:

Aşurelik buğday
Tavuk eti,
Tereyağ,
Kırmızı biber tuz

YAPILIŞI:

 Güzel bir keşkek yapıp yemek doğrusu kim hayır der?.
Ama uzun iş o aman kim yapacak onu derseniz size kolay bir keşkek tarifi vermek için buradayım. Yalnız önden bir hazırlık yapmanız lazım.
Buğdayınızı akşamdan ıslatın,küçük bir de öneri size mümkünse biraz çok ıslatın ve fazlasını buzluğa atın tekrar keşkek yapacağınız zaman elinize gelir.
Evet akşamdan ıslatma işlemine geri dönelim.Aşurelik buğdayı güzel yıkayın ve çelik bir tencereye bol su koyup kaynatın,suyu bol olsun.Ocağın altını kapatın ve şişmesi için onu terk edin.Ertesi gün pişirmek üzere başına geçin bakalım.
Tavuk etinizi pirzola olanı olursa iyi olur.Düdüklüye etlerinizi koyun,buğdayınızı da ilave edin üstünü basıp 3 parmak geçecek şekilde su koyup düdüklüyü kapatın.
Düdüklü fısladıktan sonra hafif ateşte 1 saat pişirin.
Üzeri için tereyağlı kırmızı biber kızartın Düdüklüyü açtıktan sonra tuzu ilave edin ve tahta kaşıkla ezer gibi bir iki karıştırın.Servis tabağına alın ve kızarttığınız yağdan bolca dökün nane tercihe bağlı ben nedense naneyi çok kullanıyorum seviyorum naneyi tazesi kurusu olsun yakıştırırım yemeklere,çorbalara sizde deneyin. 

AFİYET OLSUN.

2 yorum:

  1. Çok özlemiştim.En kısa zamanda yapacağım.Tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bizde severek yedik sizde yediğiniz zaman afiyet olsun

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz