23 Temmuz 2012

KARADUTLU YOĞURT TATLISI




Malum ramazan insanın canı herşey çekiyor
tatlı bunların en başında gelir.
Şerbetli,sütlü tatlılar,çeşit çeşit tarifler
yapılır yenilir.
Ama sonrada ramazanda çok kilo aldım
derdi başlar.
Şu aralar bende bir tatlı krizi yok.
Oruçu hurma ile açtığımdan olabilir.
Fakat dün gittiğim köylü pazarında
bu görmüş olduğunuz karadutlar beni kendine çekti.
Hani şarkısıda vardır 
Karadutum 
Çatal karam
Çingenem
Biraz aldım, eve getirince soğuması için 
dolaba attım.
Kıyamadım bu güzelliğe
Reçel yapmak istemedim, elime alıp tane tane yeriz dedim.
İftarı yaptıktan sonra insan şöyle soğuk soğuk bir şeyler yemek istiyor.Malum hava sıcak.
Ne yapayım ben bu karadutu derken 
_Çıkar dedim şu ev yapımı üstü kaymaklı yoğurdu,koy üstüne karadutu ,soğuk soğuk ye...
İste kalorisi az nefis bir pratik tatlı çıktı ortaya 
Ben yoğurda meyve koyup yemeği pek severim
Karadutlu da pek bir güzel oldu
Şimdi mevsimi aman kaçırmayın hemen deneyin derim
Lakin bu meyvenin ömrü kısa
şifası bol
Afiyet bal şeker olsun..

12 yorum:

  1. Bu pazarda satılan ekşi karadut değil herhalde. Gerçi ben onu da seviyorum. Ben de aynı şeyi dün kayısı ile yaptım. Bu sıcaklard a böyle hafif şeyler yemek en iyisi. Aksi gibi canım baklava falan gibi ağır tatlılar istiyor. :)))

    YanıtlaSil
  2. İlhan bey pazarda satılan karadut bende görünce hemen aldım satan köylü teyzem ellerimle tek tek topladım dedi bu dut yere düşerse ziyan olur dedi doğru gerçekten.ben bu usul bütün meyvelere uyguluyorum,tabiki aradada baklava yemek lazım onun yeride ayrı size afiyet olsun hayırlı ramzanlar

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir renk uyumu olmuş tadıda çok güzeldir eminim,bana da beklerim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler Ferzan tadı bana göre çok güzel ,gelen konuklarım başımın üzerinde yeri var tabiki geleçeğim

    YanıtlaSil
  5. ne guzel hem kolaycacvik hemde saglikli bende cok sik aparim bunu..sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. sevindim sizinde yaptığınıza dostbahçesi demekki aynı ağız tadımız var

    YanıtlaSil
  7. Karadutların ömrü dediğin gibi kısa oluyor
    güzel değerlendirmişsin arkadaşım afiyetler olsun ramazanınız mübarek oruçlarınz kabul olsun......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Yildız hanım sizinde ramazanınız hayırla mutlulukla geşsin

      Sil
  8. Aşkolsun ..
    karadutlar toplanmış alınmış da, hiç haberim olmuyor :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karadutlar sizin için Nunu hanım feda olsun

      Sil
  9. kardelen ablacım yoğurdun üzerine böyle meyveler koyarak lezzetlendirmek gerçekten çok güzel oluyor..dutla hiç denememiştim bende deniyim..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil hanım bazı meyveleri böyle yoğurtla birleştiriyorum,pekde güzel olur denemenizi tavsiye ederim. Kışında portakal suyu katarım oda çok lezzetli olur

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz