13 Ağustos 2012

EZME

 
EZME
Robot sağolsun kolayına kaçtım ve minnak minnak doğramaya üşendiğim için
doldurdum robota, bastım düğmesine
iki dakikada oldu.
Bir de suyunu süzdüm o suyuda bir çorbanın içine katarım diye ayırdım
En son yağını ve nar ekşisini ekleyip
soframa koydum .
Afiyet bal şeker olsun

MALZEMELER
  • 4-5 adet domates
  • 4-5 adet yeşil biber
  • 2 adet kırmızı biber
  • 3 kuru soğan
  • 3-4 adet sarımsak
  • yarım demet maydanoz
  • 1 er kaşık domates ve biber salçası
  • 1 avuç ceviz
  • 2 adet salatalık
  • arzuya göre zeytinyağ.tuz,karabiber,acı biber,nar ekşisi,kimyon
YAPILIŞI
  1. Önce soğanlar,sarımsak ve biberler,maydanoz robotda çekilir
  2. daha sonra yumuşak olanlar,salçalar ve cevizde cekilir
  3. en son bir kapta suyu süzüldükten sonra yağ ve nar ekşisiyle, tuzu ,acısı ayarlanır
  4. ve servis yapılır
  5. Afiyet bal şeker olsun


15 yorum:

  1. özellikle et yemeklerinin yanında bayılırım,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet dediğiniz gibi lokantalarda et yemeklerinin yanında getirirler. ama hep tereddüt ederim kim nasıl yaptı diye işte buna mahal vermiyorum artık kendim elçeğizlerimle yapmak çok daha güzel oluyor

      Sil
  2. çok severim kardelen ablacım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilçiğim teşekkürler seninde yüreğine sağlık

      Sil
  3. kardelen ablacım bu arada blogunda düzelmiş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu iyi haber Sevilçiğim ilgin alakan için teşekkürler.

      Sil
  4. canım ablam seninde kandilin mübarek olsun..
    ellerine sağlık harika lezzet.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşeçiğim seninde kandilin mübarek olsun

      Sil
  5. Canım ellerine sağlık çok severim.Hayırlı Kandiller sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryaçığım kandilde duaların hep kabul olsun hayırlı olsun

      Sil
  6. Sırf ezme yiyerek yaşayabilirim, o denli severim, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Baharçığım ne güzel seviyorsan bol bol ye afiyet olsun .dün misafire ikram ettim- abla eline sağlık bizim çok hoşumuza gitti lokantalarda yiyemiyorduk doyasıya yiyeçeğim dediler.Bu arada bloguma hoşgeldin.

      Sil
  7. İyi bki aklıma getirdiniz, eskiden çok sık yapardım, çoktandır aklıma gelmiyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıcaklardan ve oruçdan ramazanda uyuşukluk yaşadık aklımız sonradan gelmesi normal bende davetlerde ne yapsam diye düşünürken aklıma geldi malum artık sebze meyve köylü pazarından tazeçik ve tam zamanı ezme yapmanın

      Sil
  8. çok severim...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz