27 Ağustos 2012

VİŞNE SOSLU MUHALLEBİ








                      Ramazanda paso Oktayustayı seyrettim
tabi ki ustamdan bir tatlı tarifi kaptım .En çok da bu vişneli olanı
hemen denedim birde güzel olmuştu ki sizinlede paylaşıyım tarifini 
ama dediğim gibi çalıntı
Oktayustamdan




MALZEMELER
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 1 çorba kaşığı pirinç unu
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 paket vanilya
  • 1 limon kabuğu rendesi(ben ekledim)
SOSU İÇİN
  • 400 gr vişne
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı su
  • 1 çorba kaşığı nişasta
 Önce muhallebisi yapılıp borcam kapa boşaltılır.
Diğer tarafdan sosu hazırlanır ve soğumuş olan muhallebinin üzerine dökülür
Ben altına kek kullanmadım ama,gerçeğinde var. orjinali(http://oktayustayemektarifleri.blogspot.com/2012/08/hindistan-cevizli-visneli-tatl.htm)bakabilirsiniz.
        Afiyet bal şeker olsun

25 yorum:

  1. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Adsız8/27/2012

    Merhaba
    Blogunu yeni keşfettim ve hemen bu siteyi izle kısmını tıkladım. Artık izleyicinim:))
    Senide benim bloguma beklerim.
    komirra.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Özge hanım bende sizin blogunuzu gezdim ilginç, izlemeye alıyorum

      Sil
  3. ellerine sağlık.
    en güzeli sütlü tatlılar, hele de meyve soslu olursa ;)
    görüntü muhteşem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk defa vişneli denedim tadı güzelmiş tavsiye ederim,yorum için teşekkürler

      Sil
  4. canım ablam ellerine sağlık.
    bizim favorimiz çok yapılır ve yenir ekşili tatlılı tadı harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ,ekşi ve tadlı bir arada değişik lezzetler,teşekkürler

      Sil
  5. Canım ellerine sağlık vişneli lezzetlere bayılırım.Bu arada soydalarımız aynı:)))Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu ayrıntı dikkat çekiçi yani soyadlarımız.ben genelde erkek ismi ve soyad olarak duymaktayım ismimi.banada halam koymuş ,çok yerde karışıklık yaşadım idare ediyorum işte

      Sil
  6. kardelen ablacım ellerine sağlık ..ekşi ve tatlı bir arada tam benlik bir tatlı olmuş..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadlıyı ve tuzluyu bende severim buda ekşi ve tadlı çok farklı tadlar, yorum için teşekkürler

      Sil
  7. oooh,vişne ile ne güzel oluyoru,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vişnenin ömrü kısa bu tadlıyı yapınca azıcıkda buzluğa attım kışın yaparım gene diye,yorum için teşekkürler

      Sil
  8. Oy oy oy bayılırım Çok güzel görünüyor.Buzlukta benimde var vişneler.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Nefis bir tatlı olmuş,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglik canim boyle hem sutu hem meyvayi birarada barindiran tatlilara bayiliyorum. Kahve esliginde benim icinde bir dilim yersen sevinirim sevgilerimle..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemezmiyim tabiki yerim Arzu hanım blogumda ki dostlarımı can sağlığına dua ederek kahve eşliğinde, teşekkürler yorum için

      Sil
  11. Oktay Ustayı ben de izlerim fırsat buldukca, tarifleri tam tutar, bu tatlı da süper, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oktay usta tarifleri evde yapılacak tarifler uygulayınca anlaşılıyor seviyorum bende o programı,yorum için teşekkürler

      Sil
  12. gayette super gorunumlu ellerinize saglik :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler tadıda nefis oluyor denene bilir

      Sil
  13. elinize sağlık yarın ilk iş bende nişanlıma yapacam :-)

    YanıtlaSil
  14. elinize sağlık yarın ilk iş bende nişanlıma yapacam :-)

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz