23 Aralık 2012

KREPLİ KIYMALI BOHÇA


Krepi  reçellerle veya balla severdik.
Birde tuzlu yani kıymayla deneyelim bakalım dedik.
Krep den bir börek icat ettik.
İçine kıymadan oluşan bir harçla fırınladık
Kendini iyi hissettimi ? krep bilmiyorum ama 
biz çok sevdik yeni halini 
bakalım siz ne dersiniz?

KREP İÇİN MALZEMELER:

2 yumurta
2 su bardağı süt
kıvam alıncaya kadar un
1 fiske tuz

YAPILIŞI:

Yumurta süt karıştırılır.
İçine un ilave edilir.Kıvamı sarımsaklı yoğurt yaptığımız kıvamdan biraz akıcı olmalı
Krep tavamızı az tereyağı ile veya sıvıyağ ile yağlayalım.
Krep harcımız dan bir kepçe döküp tavaya yayalım.
Arkalı önlü çevirerek(hoplatarak) pişirelim.

İÇ HARCI İÇİN MALZEMELER:

100 gr kıyma
1 baş soğan 
İsteğe bağlı az salça
domates, biber,maydanoz
tuz,karabiber 

YAPILIŞI

Kıyma kavrulur.Soğan ince doğranır beraber kavrulur.
Diğer malzemeler karıştırılır.Ben domates ve biberi yazdan
hazırladığım karışımdan kattım.
Kreplerin içine hazırladığınız kıymalı karışımdan koyup,uçlarını ortaya gelecek şekilde
katlayın.Katlanan kısımlar alta gelecek şekilde yağladığınız tepsiye dizin.
Üzerine bir yumurta ve 1 kaşık yoğurt karıştırıp kreplerin üzerine bolca sürün.
Fırında 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.
Fırından çıktıktan sonra sıcak sıcak yemek için sabırsızlanın derim ben
Test kağıtlarını gördüğünüz gibi bir taraftan da 2. sınıfın testlerini çözerek
böreğimizi yaptık
Afiyet bal şeker olsun. 










38 yorum:

  1. ÇOK GÜZEL OLMUŞ,ELLERINE SAGLIK.BU GÜZEL MALZEMELER BIR ARAYA GELİNCE MARİFETLİ ELLERDE BÖYLE GÜZEL BÖREKLER OLUYOR.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba;Harika gözüküyor eminim tadıda öyledir.Güzel paylaşımınız için teşekkürler.Ellerinize sağlık SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanada merhaba Dilekçiğim yerken ağzımızın suyu aktı tadı güzeldi sanada sevgiler canım

      Sil
  3. oh mis.yemede yanın da yat.ellerine sağlık. hayırlı pazarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler sanada hayırlı pazarlar canım

      Sil
  4. Canım aklıma getirdiğin iyi oldu geçen kıymalı böreğimin iç malzemesini çok yapmışım iç malzemem artınca buzluğa kaldırmıştım şimdi sıcacık krepleri yapıp sarıp fırınlayıp yemeleri ne güzel olur ben bunu yapayım ellerine sağlık canımmmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz hanımlar hiç bir şeyi ziyan etmeyiz bu bizim ruhumuzda var çok teşekkürler

      Sil
  5. harika olmuşlar,eline sağlık.Krep tatlı tuzlu her şekil nefis oluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ilk yaptığımda çocuklarım küçüktü arasına reçelle saralleyle yerlerdi çok severlerdi şimdi de tuzlu olarakda sevdiler

      Sil
  6. kıymalı pek yemem ama krep böreğini çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıyma yerine peynirde yakışır ,patatesde yakışır mantarlı olabilir alternatifler çok hangisini severseniz,yorum için teşekkürler canım

      Sil
  7. çok severim bu böreği genelde ıspanaklı yaparım,ama kıymalı da nefis olur.nefis görünüyor eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir gün ıspanaklı deneyeçeğim onu unuttum sağolasın canım

      Sil
  8. ellerine sağılık canım,maalesef ben tavuk kıymalı yaparım,benim şimarıklar dana yemezler,küçük ise şu anda veceteriyenlikle bozmuş kafayı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavukluda aklıma gelmedi yaparım yakında aklıma yazdım,şimdi gençler bir et yemem diyorlar bu lezzetleri kaçırıyorlar neyse nasıl isterlerse. sağolasın canım

      Sil
  9. Çok çok güzel olmuş.Krepi zaten severim.Elinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler,krep seviliyor herkes tarafından

      Sil
  10. canım ablacım ellerine sağlık bizdede çok sevilir.
    senin elinden yemekte harika.
    bir önerim var nacizane
    yerken üzerine birer kaşık domates sosu koyarak dene:)
    belki bu çeşitte hoşuna gider.
    öptü kuzun:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim denemez miyim bir dahaki sefere o minik önerini yapacağım eminim hoşuma gidecek kuzumun tarifi, öptüm canım

      Sil
  11. Krebi böyle kıyma ya da tavuk gibi farklı içlerle yemek haline getirmeyi seviyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk denedim ama gerçekten lezzetli oldu birde tavuklu aklıma yattı sağolasın canım

      Sil
  12. çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumun için çok teşekkürler canım sağolasın

      Sil
  13. çok nefis bir lezzet,kıyma ve krep güzel ikili :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. krep tek başınada güzel ama yanına birini istiyor illa

      Sil
  14. Nefis nefis
    Kaşar değilde sarımsaklı yoğurtlada harika oluyor valla
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sarımsaklı kaçarmı hemen aldım bu fikri

      Sil
  15. hiç bu şekilde denememiştim mutlaka eşim gelince deneyeceğim tam bize göre :) çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşler için süper onlar sever böyle ağdalı tarifleri doyuruculuğu cabası

      Sil
  16. Şahane bir börek olmuş!
    Krep,krep olalı kendini bu kadar nefis hissetmemiştir bence:)
    Ellerine sağlık ablacığım.
    Baki muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. krepi hep tatlı ile yapardım çocuklar küçükken artık büyüdük değince o zaman krepinizde değişiklik zamanı geldi dedim

      Sil
  17. Öf ya bu saatte dayanılır gibi değil. Sabah kıymalı olmaz ama krep yapacağım farz oldu. Paçanga da kreple çok güzel oluyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende hep sabah kahvaltısına yaparım gün içersinde eritilir diye ama siz farzı yerine getirin muhakkak çünki farz olmazsa büyük günaha girersiniz :)))) (samimiyetinize sığınarak espiri tabiki)

      Sil
  18. Eminim krepinde keyfi yerindeydi,öyle nefiss görünüyor ki..:))
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir keyif bir keyif bu krepde nasılda kızardım diye görüntüm on numara diye yayıldı.Canım benim güzel yorumlarınız için ne kadar teşekkür etsem azdır sağlıkla kalın

      Sil
  19. canım ya krebin en iyi hali olmuş bence. hiç sorma kendilerine boşuna.. nasılda kızarmışlar şu an arkadaşlarla öğlen yemeğine çok güzel bir yere gittik tıka basa deniz ürünlerini hüplettik üstüne tatlıları da götürdük amaaa bu krep olsaydı kesin bir tanesini yerdim itirazsız.. nasılsa kilo praoblemim yok, ellerine sağlık.. 0 kreplerinin güzelliğini senin o güzel yüzüne benzettim. hep gülümse olur mu? kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neşen bol olsun canım afiyet sağlık olsun,kilo problemi yokken ye yiyebildiğin kadar çıkar hayatın tadını.O ooo ben yayıldım gittim sandalyeden bu güzel iltifat karşısında eridim gittim yahuuu,yüreğin gül olsun

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz