17 Şubat 2013

ELMALI KEK






MALZEMELER:

3 yumurta
1 su bardağı şeker
yarım su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı tereyağ
2-3 kaşık yoğurt
2 elma rendesi
bir avuç ceviz
3 kaşık kakao
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

YAPILIŞI:

Elma rendelenip bir kenara konulur
Yumurta şekerle çırpılır.
Yağ ve yoğurt ilave edilir
Elmada bu karışıma katılır.
Ceviz üzerine az un serpilir karışıma katılır.
Kabartma tozu  yine unla beraber elenerek ilave edilir.
Bu karışımdan az alınıp diğer yarısına kakaosu ve un katılır.
Kek kalıbı yağlanır
Karışım orantılı olarak kalıba dökülür.
İstenirse üzerine kuru üzüm serpilir.
170 derecede fırında pişirilir.
Elma  önce rendelenirse kararır ve keke koyu bir renk verir
Üzerine pudra şekeri ekebilirsiniz
Afiyet sağlık olsun

Not : Kekinizi pişirirken evdeki migrenli biri varsa
kekin bir kısmını sade yapın,zira kakao migren ağrısı için tetikleyici olabilir









25 yorum:

  1. ellerine sağlık tatlım kekle pek aram yok ama niyese muffin ve pay hastasıyım :)minik ya muffın ondan mı acep :)))dilimler sahane görünüyor...öperim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım, dediğin doğru küçük şeyler daha çok sevimlidir katılıyorum sana

      Sil
  2. süper görünüyor.bayılırım elmalı her şeye.afiyet olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elmalı hafif oluyor canım bende severek yapıyorum çok teşekkürler

      Sil
  3. Çayımın yanına en sevdiğim şeydir bir dilim kek yemek.
    Elmalı keke de hiç bir zaman hayır diyemem.
    Canım nasıl çekti şuan tarifini görünce anlatamam :)
    Ellerine yüreğinize sağlık Sezgin ablacığım.
    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım üşenme hemen yap derim yerkende benim kulağımı cınlat ben anlarım,sevgiler ve muhabbetler hepimizin olsun

      Sil
  4. bayılırımm elmalı keke ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım elmalı başka öyle değil mi

      Sil
  5. Ellerine sağlık canımm epeydir kek yapmadığımı hatırladım .Kalkıp yapayım ben de çok severim .Afiyetler olsun sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi Vişnapçığım sen daha güzel bir kek yapacaksın canım bende geliyorum sayfana göreçeğim çok teşekkürler canım

      Sil
    2. Canım keki yap geleçeğim sayfana sen benden güzel yaparsın çok teşekkürler

      Sil
  6. ellerine sağlık ablacım.elmalı her şeyi severim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende seviyorum Şuleçiğim çok teşekkürler

      Sil
  7. Eline sağlık çok nefis olmuş :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım bu çok kolayıma geliyor sıkça yapıyorum

      Sil
  8. elmalı her tarifi çok severek yaparım ve yerim canım.kek nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an elma çok ya herşeye kullanıyorum bende severek yiyorum çok teşekkürler canım

      Sil
  9. Cayin veya kahvenin yanina ne guzel yakisir ama. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele kahvenin yanında süper oluyor katılıyorum size çaylada yanına peynirle yerim ben deneyin bir .çok teşekkürler canım

      Sil
  10. ablacim ne kadar ince düsünmüssün.
    ellerine saglik.
    sifa olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşeçiğim migren hastası bir ablam var beraber yaşıyoruz .Bazı yasaklı gıdaları var onları onun gözünün önünde yemek olmuyor onun payının ayırıp ona uygun yaparım yıllardır,Biri yer biri bakar olmasın diye,işte kakaolu keki de sade yaparak kardeş payı yaptım canım çok teşekkür ederim

      Sil
  11. Ne kadar ince düşüncelisin,yorumlardan okudum ablana geçmiş olsun .Çok şanslı senin gibi bir kardeşi var.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biri yer biri bakar diye bir atasözü var ya canım içimde elvermiyor mutlaka herşeyi ikiye ayırırım.Migren çok kötü bir hastalık tedavisi de yok işte Allah herkese sağlık versin çok teşekkürler canım

      Sil
  12. Tá com um aspecto de tão gostoso! Fiqco com vontade de experimentar...beijos

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok teşekkür ederim yorum için

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz