28 Nisan 2013

DOĞAL KREM YAPIMI KURU CİLTLER İÇİN



                                                Pahalı yüz kremlerini kullanmayı bıraktım artık
zeytinyağlı bebek yağı kullanmaktaydım.
Yüzüm  kuru hemde kupkuru
Doğal bir krem arayışında olduğum şu günlerde 
seyretmeye başladığım bir programda
sorunun cevabı geldi.
Uzman doktor Elif Güveloğlu  sedef,egzama,ve kuru ciltler için doğal krem yapımını anlattı.
Krem egzema,sedef hastalıkları için kullanıldığı gibi çok kuru ve pul pul dökülen ciltler içinde kullanılıyormuş.
Ben kuru ciltler olan kısmını alıp, kendimde denemeye karar verdim.
Hemen malzemeleri aldım, yaptım ve 30 gün kullandım
 alerji geliştirecek mi ? diye bekledim.
Hiç bir alerji olmadı ve aradığım doğallıkta bir ürün olduğunu gördüm .
Elif Güveloğlu'ndan da blogumda paylaşma iznini aldıktan sonra
sizinle bu doğal kremin nasıl yapıldığını anlatacağım.


MALZEMELER

1-Kakao yağı katı olacak 50 gr
2-Kantaron yağı 50 ml
3-Susam yağı 50 ml
4-Zeytinyağı sızma 50 ml
5-Hindistan yağı 50 ml

YAPILIŞI

Kakao yağı benmari usulü bir cezvede eritilecek.
Diğer yağlar bir kapta karıştıralacak.
Zeytinyağını ölçmek için boşalan şişeyi ölçü olarak kullanın
Karışım benmari eritilen kakao yağının içine yavaş yavaş boşaltılacak.
Bu karışımı  cam bir kavanoza dökülüp dolapta donana kadar tutulacak.
Daha sonra çıkarın ve kullanmaya başlayın

Benim önerim:
Karışımı varsa biten küçük cam krem kutularına dökün gerisini
dolapta tutun bittikçe küçük kutuya aktarın.
Sabah yüzünüzü yıkayıp kuruladıktan sonra hafif nemli iken kremi sürerseniz daha iyi sonuç alırsınız.

İçine birde en beğendiğiniz kokulardan istediğiniz çiçek yağı (25gr) katabilirsiniz.

                                                 
                         
                                                                                                                                                                                               



























48 yorum:

  1. Güzel blog, kolay gelsin....


    YanıtlaSil
  2. Krem kullanmayı hiç beceremedim hayatımda:)))Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuru ciltler iyi bilir olmazsa olmazıdır krem yoksa çilt acımaya başlar ama yağlı ciltler böyle değil,çok teşekkürler

      Sil
  3. Bence harika doğal bir krem olmuş.Her şeyin doğalını yapmak ve kullanmak kadar güzel ne olabilir.
    Paylaşım için teşekkürler canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yararlı olursa sevinirim

      Sil
  4. çok güzel bir krem olmuş..yapıp kullanmak lazım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaparsanız doğal oluşu ön planda yararlı olacaktır ,çok teşekkürler

      Sil
  5. ne kadar guzel bir tarif paylasimi olmus bu..ne guzel..icinde onca zararli madde ile ustelik tonla harcanan para sonucunda hic bir sonuc almayinca bu tur kremler bence en guzeli derim...Cildim kuru olmasada..buna yakin bir krem karistirmasi deneyecegim bende arastirayim:)) cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim eğer Elif hanım diğer ciltler için bir krem paylaşırsa bende blogumda paylaşırım yararlı olur

      Sil
  6. Çok haklısın canım
    pahalı kremlere hiç gerek yok cilt nemli oldu mu zaten sağlıklı görününecektir
    çok ama çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler
    eee o halde haydi aktaraaaaaaaaa
    sonra da krem yapmaca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorumunuz için denemenizi canı gönülden isterim doğal olaması beni cezbetti

      Sil
  7. Kuru ciltler için gerçekten harika bir tarif.Benim cildim yağlı.Bana olmaz sanırım.Çok güzel ve faydalı bir paylaşım olmuş.Teşekkürler ablacım.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde yağlar var kuru ciltlerin için ideal ama diğer ciltler için bir tüyo gelirse hemen paylaşacağım ,çok teşekkürler

      Sil
  8. Ben de doğal kremler yapmayı seviyorum, özellikle de susam yağı en favori yağım, cilt için birebir...kreminiz çok güzel olmuş, doğal olandan yanayım...güle güle kullanın, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım ilgine senin cildine uyuyorsa hemen yap derim

      Sil
  9. aaa ne kadar güzel bir reçete olmuş canım..hemde doğal:))Ellerine emeğine sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım yıllardır aradığımı buldum desem hiç abartmış olmam bu gerçek

      Sil
  10. Gostei muito da sua explicações a respeito do creme natural, eu uso cremes da RENIW/ AVON gosto muito e me dou bem, mas com certeza que natura é bem melhor. Beijinhos...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tercih tabiki sizin ama o fabrikasyon ürünler içindekilere artık pek güvenim yok,Avonda kullandım zamanında çok pahalı ve kocaman görünen şişenin içinde azıcık krem çıkıyor oda kısa sürede bitiyor.Bu kremi yaptıktan sonra miktar ne kadar çok dedim uzun süre gideçeği için cok şanslıyım.Doğal oluşu ayrı bir şans,çok teşekkürler yorum için Ninaçığım

      Sil
  11. Ne kadar güzel bir paylaşım olmuş,doğal ürünlere o kadar ihtiyacı var ki insanların.Denemek lazım,sizde güle güle sağlıkla kullanın.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım memnun kaldığım için öneriyorum sizinle paylaşıyorum ki sizde yapın diye ,

      Sil
  12. Ben de kuru ciltliyim
    Sizdeneyin bende sonra deneyeyim gerçekten çok merak ettim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım kuru ciltli olduğun için bilirsin cilt sürekli yağlanmak istiyor buda o kremde var denemelisin canım

      Sil
  13. en iyisi evde yapmak,daha doğal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok güzel bir duygu kendi kremini yapmak doğal yapmak çok teşekkürler canım

      Sil
  14. Çok faydalı bir paylaşım olmuş.Yağlı ciltler için birşey yok mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah olursa hemen paylaşacağım canım çok teşekkürler

      Sil
  15. ¸.•°✿✿⊱彡

    Ótimo mês de maio!
    Beijinhos.
    Brasil.°✿⊱彡
    ¸.•°✿✿⊱彡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede Mayıs yaza doğru giden aydır çok teşekkürler canım

      Sil
  16. bazıları da evicap ampul ekliyorlar ev yapımı kremlere o da faydalı oluyormuş siz ne dersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evicap bir vitamindir yani E vitamini bu vitamini en iyi vucudumuza sebzelerden sıvıyağlardan,tahıllardan,yumurtadan ve cevizden çekirdekten alabiliriz.Yediğimiz gıdalarda çildimize E vitamini olarak geri döneçeği için gıda olarak tüketebiliriz.Bazı kremlerdeE vitamini vardır bende inceledim ama bu kremde gerek duyulmamış.Ben bunu yukarıda yazdığım gibi almayı tercih ediyorum.Örneğin günde 1 avuç çekirdek E vitaminini karşıladığını uzmanlar söylemekte.Ama dikkat edin buna başladı mı bırakmak biraz zordur.çok teşekkürler

      Sil
  17. Canım ablam bende yağları karıştırır kendime yaparım maşaşllah bizlere cildi beslemek lazım.
    eline sağlık:)))

    YanıtlaSil
  18. Ne kadar güzel bir paylaşım. Doğal olan aslında bedenimizin tek istediği. teşekkürler. Bu arada bolg arkadaşlarına kristallerim demek kimsenin aklına gelmez. Ne güzel bir hitap:) çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim burada birbirimizi görmeden sevgi bulutu içinde hissetmek içimizden gelen duyguları doğal paylaşmak için en güzel yer bence

      Sil
  19. Merhaba,

    Hindistan yağı dediğiniz şey Hindistan Cevizi yağı mıdır? Hint yağı mı yoksa? Hint yağı saç uzatıyor, istenmeyen tüyleri de coşturmasın yanlışlıkla kullanılıp da :)

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz