20 Nisan 2013

PIRASA BÖREĞİ MAKARNALI



Pırasa bilindiği üzere kimi kişiler tarafından çok sevilir
kimileri tarafından da çok sevilmez hatta ağzıma bile sürmem diyenler olur.
Onlara inat öyle bir börek tarifim var ki içinde pırasa olduğunu 
anlamayıp bu bir patatesli börek diye yiyen olur.
Özellikle çocuklar için pırasa gıdasını alması açısında 
ideal bir börek 
Bakalım neymiş 
İşte tarifimiz


MALZEMELER

3 yumurta biri üzerine
Yarım su bardağı yoğurt
yarım çay bardağı sıvıyağ
2 adet patates 
2 adet havuç 
1 adet kuru soğan
3-4 adet pırasa
4-5 çorba kaşığı un
2-3 adet çorba kaşığı mısır unu
1 normal kase haşlanmış makarna
1'er çay kaşığı tuz,karabiber,isteyen acıbiber,kimyon
5-6 dal maydanoz ve dereotu
2-3 çorba kaşığı çökelek
Üzerine serpmek için susam ve çörekotu 
1 çay kaşığı karbonat veya kabartma tozu

YAPILIŞI

Pırasaları dilim dilim doğrayıp az yağda kavuralım hafif pişmiş olsun
İçine havuçu rendeleyip kavuralım diriliği gitsin.
Bu arada  makarnamızı da haşlayalım.
Diğer taraftan karıştırma kabına yumurta,yoğurt,yağ,yeşillikleri,soğanı rende,patates rende
çökelek,baharatlar,karbonatı karıştıralım.
Soğuyan  pırasaları ve makarnamızı da karışıma ilave edip,un ve mısır ununu katalım.
Çok katı olmayan karışımı yağladığımız tepsiye dökelim,kaşıkla tepsiye yayalım.
Üzerine sürmek için yumurtamızı çırpalım içine az yağ damlatalım,bir kaşıkta da yoğurt
koyup bunu da karışımın üzerine sürelim.
Üzerine susam ve çörekotu serpip 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim
Fırından üzeri kızaran böreğimizin ilk sıcaklığı çıkınca dilimleyip servis yapalım
Bakalım içinde pırasa olduğunu anlayacaklar mı?
E e bu kadar malzemenin içinde tabiki anlaşılmaz diyeceksiniz 
İşte evde olan  malzemeyle besleyici değeri süper olan bu pırasa böreğini çocuğunuza rahatlıkla yedirebilirsiniz.
Afiyet sağlık olsun












38 yorum:

  1. É uma torta muito nutritiva.
    Deliciosa, com todos esses ingredientes e temperos!

    ♪♫ Boa semana!
    ღ° Beijinhos do Brasil ღ
    ¸.•°♡♡⊱彡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım bol malzeme ve baharatlarla süper lezzet yakalıyorsun ama doğru kullanırsan beğendiğine sevindim iyi hafta sonları

      Sil
  2. Canım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Pırasa sevmeyen eşler ve çocuklar için yapılabilecek değişik bir tarif, ellerinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte yemeyenler için bir kurnaz tarif oldu çok teşekkürler

      Sil
  4. Çok değişik bir tarif olmuş Kardelenim
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Nilaycığım ,sevgiler

      Sil
  5. Arnavutların meşhurdur değil mi pırasalı böreği? Sizinki de çok güzel olmuş belli ki evet tam çocuklara göre. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Arnavutlar bu böreği el açması yufka ile yapıyorlar nefis oluyor tabi biz biraz pırasaya burun büken çocukları hedef aldık işte öyle olmaz böyle olur dedik onlara güzel bir tarif çıktı ,çok teşekkürler

      Sil
  6. Yapilmazsa olmaz boreklerden olmus bu ellerine saglik diyorum..

    YanıtlaSil
  7. hemen atladım ,önce not ettim ,yemiş kadar olmasam da tadını anlar gibi oldum ,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım İnşallah yapınca beğenirsin

      Sil
  8. ayy ben çok severim ablacım.ellerine sağlık.eminim nefis olmuştur.Senin bu postun bana yine gelmedi.ben adresten girip baktım.Şimdi ben bu sorunu şöyle halletmeyi düşünüyorum.Umarım olur.bloğunu izlemeyi durdurup sonra tekrar üye olucam.bakalım olacak mı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şuleçiğim,bir dene bakalım sorunu hallede bilirsen sevineçeğim

      Sil
  9. ben çok severim pırasayı, bu börek de süper görünüyor, beni yap diye bakıyor bana...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. şifa ablacım hele senin elinden:))))
    çaylar benden:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ayşeciğim sıcak çayının dumanı ta burada sanki

      Sil
  11. ellerineze sağlık cokk nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  12. sabah sabah nasılda canım çekti.nefis olmuş nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım sevgiler benden

      Sil
  13. değısık bır tarıf elınıze sağlık

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık, börek nefis görünüyor.
    Ben pırasayı çok sevenlerin içindeyim, severek yaparım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevenler daha çok yağacak demek ki bu böreği çok teşekkürler canım

      Sil
  15. Sezgin Hanım,
    Pırasalı böreğin çok nefis görünüyor ellerinize sağlık canım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Ben prasanın her halini çok severim.
    Çok ama çok nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Canım Melihacığım

      Sil
  17. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık sevgiler
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  18. Eline sağlık canım nefis olmuş:) sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Se vê uma torta maravilhosa, de aspecto muito bonito! Beijos

    YanıtlaSil
  20. bayağı lezzetli olsa gerek
    çok güzel görünüyor
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım lezzet tam yerinde

      Sil
  21. Not aldım yapacağım bu tarifini canımmm ellerine sağlık nefis olmuş,sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok teşekkür ederim canım dene hemen

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz