2 Nisan 2013

SÜTLÜ NURİYE ÇORBASI -MERCİMEK-TEYZE YEĞEN ÇORBALARI




Bu çorbayı daha önce tarifini vermiştim.
Bol soğanlı ve sütle yapılan Sütlü Nuriye çorbası
ama geçenlerde hiç bilmediğim sitelerde dolaştığını gördüm.
O zamanlar üzerine kış güneşi logosunu koymamıştım şimdi kendi blog ismimi taşıyan
tarifimi tekrar vermek istedim.
Çalınırsa hiç değilse ismimle çalsınlar öyle değil mi?
Şimdi geçelim diğer çorbamıza

MERCİMEK ÇORBASI



Klasik bir çorbadır kırmızı mercimek çorbası.
Evde yemek yokken yada acil misafir geldiğinde hemen 
yapılacaklar arasındadır.
Önceden hafif haşlarsanız daha çabuk pişer ve sofraya gelir
sıcak sıcak içime hazır olur


MALZEMELER:

1 su bardağı kırmızı mercimek
yarım su bardağı kısırlık bulgur
1 çorba kaşığı domates salça 
1 çorba kaşığı kırmızı biber salçası
tuz yağ ve limon

YAPILIŞI:

Kırmızı mercimeği bol su ile yıkadıktan sonra ,üzerine suyu koyup haşlayın
Diğer taraftan salçayı 4-5 çorba kaşığı sıvı yağ ile kavurun ve içine az su ile açın.
Haşladığınız mercimeği salçaya ilave edin ve bulgurla beraber pişirin.
Acı seven acı katabilir limonda ekşi sevenler bol sıkabilir,tuz miktarı da ayarlandıktan 
sonra üzerine isterseniz ekmek gevrekleri ile servis yapabilirsiniz
Afiyet sağlık olsun.

          


TEYZE-YEĞEN ÇORBASI



Bu çorbayıda daha önce Ana-oğul çorbası olarak yapmıştık.
Analı kızlıya alternatif olarak
Evdeki kızımız benim yeğenim neden benim çorbam yok? değince
teyze- yeğen çorbası olarak
yeni bir versiyonla çorbamızı yaptık ve oldu .
Ana-oğul çorbasından tek farkı hamurumuzu çimçik
şeklinde bükmemiz oldu.
Diğer yapım aşaması aynı.
Yapmak isteyenler diğer tarife bakabilirler
Afiyet sağlık olsun 
Çorbalar soframızdan eksik olmasın

22 yorum:

  1. Hepsi çok lezzetli olmuş:)ablacım senin bloğunu takip edemiyorum en son mim postunu görebiliyorum:(sebebini bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bir aksaklıklar mı oluyor bende bilemiyorum canım,yorum için teşekkür

      Sil
  2. oh sıcak sıcak mis gibi.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Nefis :)Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim istanbuldaki farklı mekab ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. çok güzel demek teyze yeğen harıka ya ne guzel adı var emınım tadı da oyledır ellerıne sağlık hepsı de cok güzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  5. Ahh o isimleride siliyorlar malesef yolunu bulmuşlar ama tabii yinede yazmakta fayda var.
    Ellerine sğalık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz elimizden geleni yapalım da artık gerisi vicdan işi ,çok teşekkürler canım

      Sil
  6. canım ya çok tatlısın vallahi güldüm..böyle teyze dayı yeğen ana oğul tutturmuşsun ama hem hepsinin gönlünü almayı başarmışsın hem de ortaya güzel güzel tarifler çıkarmışsın.. fotonun çalındığını yazmışsın inanın öyle fotoshop numaraları varki aklın durur.. bizim kızlar kursunda öğrenmişti..resmin üzerindeki yazıyı bırak resmini yeniden dizayn ediyorlar. ben hep derim teknolojinin kolaylıklarını yine teknoloji yıkar diye ..sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef öyle canım bizde işte böyle çorbalar ürettik alsınlar diye,teknoloji hızla ilerlerken başka yapaçak bir şey yok gibi

      Sil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi mesajı şimdi siliyorum ve yardım olursa size danışaçağım

      Sil
  8. hepimizin ne yazık ki ortak derdi bu ama bir yere kadar baş edebiliyoruz.çorbaların hepsi bir birinden nefis çorbalar ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım malesef aynı fikirdeyim

      Sil
  9. tabağın taaaaa ortasına büyük yaz adını ,dediğin gibi çalınsa da hırsıza birileri cevabını verir.Çorbalar şimdi,şu saattle olsa yanımda .....ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazmaya çalışıyorum canım çok teşekkürler çorbasız olmaz öyle değil mi

      Sil
  10. çorbaların hepsi de süper, ellerinize sağlık, sıcak sıcak içmek çok hoş olur, çok severim çorbayı, özellikle de sabah sabah kahvaltı yerine çorba içmeye bayılırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiler sabah içerlermişti öyle peynir zeytin çay nerede çok teşekkür canım

      Sil
  11. sütlü çorbalar nefis oluyor eline sağlık
    isimleriyle birlikte de çalıyorlar maalesef :(

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz