3 Mayıs 2013

ISPANAKLI BÖREK HAMURSUZ



          Kış sebzelerinden sıkılanlar için son bir çağrı, gelin birde börek olarak 
değerlendirelim ıspanağı
Sonra rahat bırakalım biraz dinlensin.
Yaz sebzeleri için sabırsızlanıyorum 
Şöyle patlıcanlar, domatesler, biberler, kabaklar,fasulyeler ,salatalıklar.
Mis gibi yaz sebzeleri gelsin 
hoşgelsin.
İşte ıspanaklı böreğimiz


MALZEMELER

Yarım kilodan biraz az ıspanak
1baş kuru soğan
2 yumurta
Yarım su bardağı yoğurt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 kase dolusu çökelek .lor veya peynir kırığı
1 paket kabartma tozu
tuz, isteğe bağlı acı ve kara biber
1 tatlı kaşığı çörekotu ve susam
Kıvama göre un

YAPILIŞI

Ispanak güzel yıkanıp sirkeli sularda bekledikten sonra bir leğene iri doğrayalım.Elle de koparabilirsiniz
İçine kuru soğanı küp doğrayıp az tuzla ovalım.
Ispanak ovalanınca siner ve o kabarıklığı gider,sulanmışsa suyunu süzelim .
Şimdi içine yumurta,yoğurt,sıvıyağ ve çökeleği koyalım.
Tuzunu ,acısını ve çörekotu katalım.
Unu azar azar ilave edelim karıştıralım,kek kıvamı gibi kıvam alınca yağlanmış tepsiye döküp yayalım üzerine susam serpelim ve fırında 170-180 derecede üzeri kızarana kadar pişirelim.
Sıcak sıcak servis yapabilirsiniz
Bu tarifin içine makarnada katabilirsiniz zira çocuklar bayılır bu fikre
Afiyet sağlık olsun










16 yorum:

  1. Ellerine sağlık,güzel bir tarif olmuş.Afiyet ,şifa olsun,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Aynen ablacım,Katılıyorum size.Ben de sabırsızlıkla hem meyveleri hem de sebzeleri bekliyorum.ellerinize sağlık.nefis olmuş.Kardelen ablacım malesef sorun çözülmedi.Biliyosunuz,yeniden üye oldum belki düzelir diye ama olmadı:(Arada adresten girip bakıyorum ablacım neler yapmış diye.Bilemiyorum artık nasıl olcak.sevgi ve muhabbetlerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şuleçiğim yorum için ama bende çözemedim sorunu bilmiyorum nasıl çözeçeğim

      Sil
  3. slm ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.....
    sevgiler...
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık, börek nefis görünüyor.
    Bende sizin gibi sabırsızlıkla yaz sebzeleri ile yemek yapacağım günleri bekliyordum, artık rahat rahat yazlık sebzelere geçiş yapabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özledik bekliyoruz ,çok teşekkürler canım

      Sil
  5. Ellerine saglık nefis gorunuyor..

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar sevgili Kardelen,bende sizi neden artik post yazmiyor diye merak etmeye baslamistim,postlarini bende görünmüyor cünkü! Geldim baktimki bir sürü post var! Tekrar kayit etmeliyim galiba,nedense ne kumanda panelinde nede ana sayfamda yoksunuz.Oglunuzla aramizda epeyce mesafe var maalesef! yaklasik 470 kilometre! Keske yakin olsaydi ziyaret ederdim sizin yerinize,insallah yakinda görüsmeniz dilegiyle,ispanakli hamursuz böregede bayildim dogrusu,deneyecegim,elinize saglik diyorum,sevgiler Polatli`ya ve size...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir sorun var ama çözemedik Serpilçiğim ,düşünmen yeter.İnşallah görüşmek üzere çok teşekkürler canım

      Sil
  7. Ben ospanaklı böreğe bayılırım. Blogunu yeni keşfettim sevgili arkadaş, çok beğendim.
    Banada beklerim;
    http://kacikturuncu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık çok leziz görünüyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım nefis bir tarif:))Evet iyi fikir ıspanağı böyle bir tarifle yolcu etmek:))Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz