13 Mayıs 2013

ISPANAKLI BÖREK MAKARNALI


                                                       
Ispanağı bırakamıyorum,o da beni
Çok yakışıyor böreğe ne yapabilirim.
Bunu da paylaşayım söz artık bırakacağım
ve güle güle diyeceğim.
Çocukların da sevdiği makarnalı bir tarif
hem anneleri kurtarır hem çocukları sevindirir
İşte böreğimiz

MALZEMELER:

Yarım kilo ıspanak
4-5 adet yufka
2 yumurta
1 su bardağı yoğurt (sulu)
yarım su bardağı sıvıyağ
1 adet soda
2 kase haşlanmış çimçik makarna
1 kase çökelek,lor veya kırıp peynir

YAPILIŞI:

Ispanak güzel yıkanır ve son suyuna 3-4 kaşık sirke ile dezenfekte  edilir.
Ispanak iri doğranır içine bir baş kuru soğan küp doğranır ve az tuzla ovulur.
Bir derin kaba yoğurt,sıvıyağ,soda karışımı hazırlanır.
Orta boy yağlanmış tepsiye bir yufka buruşuk konulur 
Üzerinesodalı karışım az gezdirilir,bir yufka bölünür yarısı buruşuk döşenir 
Ispanaktan biraz alınır ve yufkanın üzerine serpilir
Üzerine haşlanmış makarna serpilir,üzerine çökelek veya lor serpilir.
Üzerine yine yufka buruşuk serilir ve karışımdan dökülür 
Aynı işlem harçlar ve ıspanak  bitene kadar devam eder
En üste sodalı karışıma bir yumurta sarısı ilave edilir,üzerine dökülür.
Tepsiyi bu şekilde 2-3 saat bekletirseniz şişer ve daha güzel olur 
170-180 derecede fırında pişirilir.
İşte böreğimiz sıcak veya soğuk yemeye hazır 
Afiyet sağlık olsun








18 yorum:

  1. çok lezzetli olmuştur, ıspanağı ben de çok seviyorum, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım sevdiğim için bolca tarifledim

      Sil
  2. Canımmm canımmm ıspanağı bırakma sakın bıracaksan da bana doğru getir bırak çok severim ıspanağın her türüne çeşidine bayılırım.Böreğinde ah olsa d ayese dedirtiyor vallahi .Ellerine sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yollamam mı tabiki yollarım ama bu ara çok tarifledim bıkkınlık vermiş olabilirim diye artık elveda demeye hazırlanıyorum,çok teşekkürler

      Sil
  3. Süper bır börek olmuş,ıspanaklı börek harıka oluyor bırde makarna eklemişsın kat kat tad olmuş.Ellerıne sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar içinde makarna olduğunu duyunca bir değişik yiyorlar onları düşünerek değişik bir tarif yaptım denemelisin canım çok teşekkürler

      Sil
  4. Eline sağlık canım böreğin nefis görünüyor çok güzel de bir tarifmiş sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık,çok güzel bir tarif olmuş.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Su böreği gibi olmuş görünümü. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oluyor yemesi çok lezzetli ,çok teşekkürler canım

      Sil
  7. Bugünlerde canim su böregi istiyor evde yufka var kalin su böregi icin diyor ama henüz denemeye korkuyorum ,hic yapmadim cünkü,yada bu sekilde ispanakli makarnali bir tarif cok iyi olurdu,denemk istiyorum bugün,elinize saglik,bu arada sayfaniz hala cikmiyor bende tekrar eklemek istedim epey bekledi ama eklemedi,sanirim sorun hala devam etmekte,aksam tekrar denicem,sevgiler Kardelen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sorunu çözemedik bir blog arkadaş bu sorunu herkes yaşıyor dedi sanırım yakında düzelir deyince bende beklemedeyim..Sanırım canın su böreği çekiyor buda su böreği ayarında ded beğeneceksin,çok teşekkürler canım yorum için

      Sil
  8. Kardelenciğim şu sıralar ev satıp alma teleşındayım ve çok yorum bırakamıyorum lütfen kusura bakma.. inşallah halletmek üzereyiz. ıspanaklı makarna böreğini hiç düşünmemiştim her ikisinide bizde çok severiz hem makarnalı börek hem ıspanaklı ama bunları bir arada neden aklı edemedim ki. valla ben bu yüzden burada olmayı sizlerle bildiklerimizi bilmediklerimize öğretmeyi çok seviyorum.. kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim sıkıntına ortak olayım hiç dert etme canım senin telaşın geçince nede güzel yorumlar yaparsın zaten güzel bir telaş içindesin İnşallah Allah herkese versin böyle telaşı,bu tarifi çocukla için geliştirdim ikisi bir arada hop midede,çok teşekkürler canım

      Sil
  9. ablacım hiç denemedim makarnalı börek,ama çok leziz görünüyor,kimileri kalın börek severler bu tam onlar için nefis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ince döşüyorsun ama soda onu kabartıp kalın yapıyor ama yemesi çok zevkli ve beğeni topluyor ,çocuklar hım hım yutuyorlar ,çok teşekkürler canım

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz