13 Eylül 2013

KIRMIZI MERCİMEKLİ BÖREK (BÜKME)



Afyon ve Emirdağı'nın meşhur mercimekli bükmesi vardır.
El açması hamurun içine haşlanmış kırmızı mercimek koyarlar
Pratiklik adına bende hazır yufkadan olur mu ? dedim
oldu.
Ama aslının yerini tutmadı 
sadece idare etti
denemek isteyenler için işte tarifi



MALZEMELER

4 adet hazır yufka
yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı su
1 yumurtanın akı içine sarısı üzerine
içi için
1 su bardağından az   kırmızı mercimek
karabiber ,tuz
yarım çorba kaşığı  biber ve domates salcası
1 adet kuru soğan

YAPILIŞI

Önce mercimeği  az su ile haşlayıp suyunu çektirelim
1 soğanı sıvıyağda kavuralım,içine haşlanmış mercimeği salça ve baharatları koyalım,soğumaya bırakalım
Yufkanın içine süreceğimiz su,yağ ve yumurta akını bir kapta karıştıralım
Yufkayı bütün tezgaha serelim ,karışımı eşit her yerine sürelim
Üzerine ikinci yufkayı kapatalım ve karışımda bir daha sürelim
Bıçakla yufkayı üçgen parçalara kesip , mercimek içi koyup saralım
Yumurta sarısını da üzerine sürüp tepsiye dizelim
180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim
Sıcak sıcak yemeğe hazır.
Afiyet sağlık olsun



Bize gerçeğini yapıp yediren Emirdağlı
Hatice Teyzemizin anısına
15-9-2013


14 yorum:

  1. Sezginciimmm ben Afyon'da yemiştim çok güzel börekti de içinde yeşil mercimek oluyor sanmıştım.Mercimekli börek dediklerinde,kırmızı mercimek ıhmmm ilginç ve mutlaka deneyeceğim çok harika oluyor lezzeti.Canımm ellerine sağlık olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bunun gerçeğini yemenizi tavsiye ederim müthiş birşey içine kırmızı konuluyor bu bendeki çakması desem daha iyi olur.Çok teşekkürler

      Sil
  2. merhabalar banada ilginç geldi bende denemek ve tatmak istiyorum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu herkes bilmez çok yöreseldir ama yiyen unutamaz çok teşekkürler

      Sil
  3. Olá amiga! Muito bonito o seu pão com recheio de lentilha, adorei ficou muito apetitoso! Beijinhos...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nİna evet senin yazdığın gibi merçimek dolması hoşuma gitti bu isim çok teşekkürler

      Sil
  4. Eline sağlık canım.Afiyet şeker olsun sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ettim canım Semaçığım

      Sil
  5. yeşil mercimekli biliyordum ama kırmızı mercimekli hiç denemedim eminim çok güzeldir ellerine sağlık canım afiyet bal şeker olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinali kırmızıdır adıda bükme diye geçer bir deneyin derim ama cesaret ederseniz gerçeğinide deneyin derim çok teşekkürler

      Sil
  6. yeşil mercimekle denedim ama kırmızı mercimekle hiç denememiştim ilginç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşili deneyen sırada kırmızıyı denemeye gelmiştir canım çok teşekkürler

      Sil
  7. yeşil mercimekli yemiştim ama kırmızı mercimekliyi ilk kez duyuyorum.. eminim çok güzel olmuştur ellerine sağlık Kardelen ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 50 senelik komşumuz yapar bizde yerdik çocukken ben yeşilini yemedim hep kırmızı yapardı .Komşuma sormak isterdim ama yakında refat etti belkide yeşil gerçeğidir Sevilçiğim o konuda ikileme düştüm ama her ikiside güzel sanırım ,çok teşekkür

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz