2 Ekim 2013

KALBURA BASTI-BAYRAM TATLILARI


Bayram hazırlıkları önce temizlikle başlar evlerde
ama arta kalan zamanlarda -ne tatlısı 
yapacağım sorusu yavaş yavaş 
kafalarda sorulmaya 
başlar.
Bu sorulara bir nebze katkıda bulunmak için
kalbura bastı
tatlısını öneririm.

Küçük yerlerde halen bayram ziyaretleri  ve tatlı ikramları devam eder.
Misafire sunulacak bir lokmalık kalbura bastı ideal bir tatlı olabilir .
İşte tatlımız


MALZEMELER

1 çay bardağı sıvıyağ
125 gr tereyağ
1 yumurta
1 bardak yoğurt
1 bardak irmik
5 tatlı kaşığı şeker
1 limon kabuğu rendesi
yarım paket kabartma tozu
alabildiği kadar un
içine ceviz

ŞERBETİ

3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 çorba kaşığı limon suyu

YAPILIŞI

Önce şerbetini kaynatıp bir kenara soğuması için bırakalım.
Tereyağ, oda sıcaklığında yumuşak ve tüm malzemeleri karıştıralım. 
Unu da ekleyip yumuşak bir hamur yapalım .
Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar alıp,rendenin küçük tırtıklı kısmına hafif bastırarak açalım.
İçine ceviz koyup kapatalım.
Şekilli kısmı üstte gelecek şekilde  yağlanmış tepsiye dizelim.
180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.
Şerbetimiz soğuk pişen kurabiyeler sıcakken üzerine dökelim.
Üzerine tepsi kapatıp şerbetin çekmesini bekleyelim.
Daha hızlı şerbetin çekmesi için 5 dakika sıcak fırında tutabiliriz.
Soğuyunca servise hazır tabi ki bayramda
Afiyet sağlık olsun


16 yorum:

  1. Canım çok severim ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Deryaçığım sevgiler hepimize olsun

      Sil
  2. En sevdiğim tatlılardandır.Nefiss görünüyor canım:)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çok severim de bayram geliyor mu ne çabuk. :)))) En sevdiğim tatlılardandır ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayram geliyor eli kulağında benimde sevdiğim bir tatlı çok teşekkürler

      Sil
  4. Eline sağlık canım.En sevdiğim tatlılardandır Senin tarifte çook güzellmiş sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. kalbura bastılar artık rende bastı oldu :)
    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı kalbur kalmış ama hep rendeye basılır doğru canım çok teşekkürler

      Sil
  6. Merhabalar.
    Efendim bu bayram hazırlıkları hepimizin evinde böyledir. Benim eşim de çok hamarat bir kadın, neler yaptı neler...
    Efendim Kalbura bastılarınız çok muhteşem görünüyorlar. Çok güzel bir tatlı olduğuna eminim. Ama artık hamur ve tatlılardan kaçıyorum. Sağlığım açısından bir engeli yok da hani yaşlandık ya kiloyu sorun ediyoruz.
    Çok güzel ve gönlünüzce bir hafta sonu dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kilolar öyle değil mi ama arada kaçamak güzel olur oda bayrama denk gelirse ,çok teşekkürler size de iyi hafta sonları

      Sil
  7. eline sağlık canım
    hiç denemediğim bir tatlı
    ama senin anlatımla yapım aşaması kolayıma gitti doğrusu
    eline sağlık
    mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay ve pratik buda aklınızda olsun denerseniz eğer,çok teşekkürler

      Sil
  8. Sevgili Kardelen,yorumunuzu okuyunca kostum geldim hemen,Google+ dan cikmak istiyosaniz 30 gün süreniz var,sonra ne olur bilmiyorum, eger dolmadiysa eski haline gecin tiklama yeri geliyor,googledan ararsaniz Türkceside var kolay,benide günlerce ugrsastirdi,yanliz ordan ayrilmadan ayarlardan bu blogda Google+ yorumlarini kullan yerini degistirmeden cikmayin,yoksa gecisten sonra yorumlar kayboluyor,yine yardimci olmaya calisirim,ama sizin cevreleriniz epey kalabalik...

    Kalbura bastiyi bir kez yedim yillar önce,güzeldi,yeniden yapmak lazim,elinize saglik diyorum,sevgiler iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serpilçiğim anca cevap yazabildim malum bayram telaşı başladı bu yeni değişiklikler beni bir hayli yoruyor bende senin gibi alıştığım şeyleri benimsedikten sonra yenileri zor kabul ediyorum. Bakalım senin yazdıklarını deneyeçeğim ama sanırım ben 30 günü geçtim ,tatlıyı denersen güzel bir tatlı çok teşekkürler canım.Benim yayınlarım sana geliyor mu bende senin kileri alamıyorum artık sorun ne acaba

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz