24 Aralık 2013

SODALI PUF BÖREK




MALZEMELER

2 adet hazır yufka
1 su bardağı soda
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta
yufkanın içine ister peynir-maydanoz, isterseniz kıymalı-domates-biberli iç

YAPILIŞI

Yufkayı tezgaha yayın diğer taraf dan sıvı malzemeleri karıştırın,bu karışıma yumurtanın akını da katın .Sarısını üzerine sürmek için ayırın.Karışımdan serdiğiniz yufkaya yarısını dökün ve yayın.
Diğer yufkayı da üzerine serin ve kalan karışımı da döküp yayın.
Yufkayı 5 parmak genişliğinde şeritler halinde kesin.
Şeridin başına iç harcı ne düşündüyseniz koyun ve sağa sola yatırarak muska katlayın.
Üzerine yumurta sarısını sürün ve 170 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin
Börekler sıcakken puf puf olacaktır ,soğutmadan tüketin.
Afiyet sağlık olsun.



19 yorum:

  1. elıne sağlık sodalar cok guzel kabartıyor boreklerı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende katılıyorum bu fikre ,çok teşekkürler

      Sil
  2. mm nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ,börekler harika görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık bugünlerde börek ister durur canım bir ara ben de yapayım soda da koyayım senin gibi,afiyetler olsun sevgilerimi yolladımmm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aldım sevgileri ,çok teşekkürler canım soda ayrı bir tat veriyor denemelisin

      Sil
  6. Nefis,aldım bir tane:)Ellerinize sağlık,hayırlı akşamlar:)

    YanıtlaSil
  7. Tarif için teşekkürler, mutlu yıllar...
    https://www.facebook.com/turkanaozgu?ref=tn_tnmn beklerim ..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka ekleyeceğim Türkan hanım çok teşekkürler

      Sil
  8. Süper bir tarif,malzemeler hazir,yarin mutlaka denicem,elinize saglik diyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilçiğim çok pratik olması sık sık yapaçağınız bir tarif olacak ,çok teşekkürler canım

      Sil
  9. Sezgin Hanım ziyaretinize geldim ve harika bir blogla karşılaştım. Google + da benim yazılarıma desteğiniz yadsınır gibi değil:) Öncelikle çok teşekkür ederim. Sonrasında da bu muhteşem bir tarif için teşekkürler:) Ellerinize ve emeklerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Nilgün Hanım çok incesiniz ,sevgiler benden

      Sil
  10. ellerine sağlık canım.. Güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler tadıda güzel oluyor görüntüsüde

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz