7 Nisan 2013

MİDYE BÖREK-KATMER BÖREK


Görüpte beğendiğim bir börek tarifi,yapmalıyım, denemeliyim ve sunmalıyım.
Birkaç blogda gördüm ama hayatmutfaktagüzel arkadaşımın blogunda ki ni
denediğim için önce ona teşekkürler.
Ama bir şeyi söylemeden geçemeyeceğim
adı  ne olmalı konusunda
Elimde bir midye fosili var. gerçek  bir fosil ne kadar çok benziyor böreğimize
onuda sunuyorum ki
siz karar verin bu böreğin adı midye börek olabilir mi?


MALZEMELER

1 çay bardağı ılık su
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 tane yumurta ,birinin sarısı üzerine
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı şeker
1 paket toz maya
1 paket kabartma tozu
4,5-5 su bardağı un gerekirse ekleyin
aralarına sürmek için 125 gr tereyağ
Börek içi peynir-maydanoz veya ıspanak ,patates olabilir

YAPILIŞI

Hamuru tereyağ hariç sıvıları katarak karın ve mayalanmaya bırakın.
Cevizden büyük bezelere ayırın ve tabaktan büyük açın
Açılan parçaların üzerine erimiş tereyağ dan sürün ve üst üste koyun.
Tüm parçaları böyle yaptıktan sonra rulo yapın dolapta yarım saat dinlendirin.
Daha sonra dinlenen hamurdan 2 parmak kalınlığında kesin 
Kesilen parçaları elle hafif bastırıp az büyütün ve içine istediğiniz harçı koyun,kapatın.
Üzerine yumurtanın sarısını sürün fırında 200 derecede pişirin.
Yumurta sarısının içine üç beş damla pekmez koyarsanız daha güzel kızarır.
Afiyet sağlık olsun










24 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık açma böreğin yerini hiç bir lezzet tutmaz nefis olmuş,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bu şekilde daha güzel oluyorlar canım,ellerine sağılık...daha kahvaltı yapmadım.....yeni hafta bizde bereketli başladı ,bol yağmur,rüzgarlı,senin haftan da güzel olsun.

    YanıtlaSil
  3. mmm enfes gözüküyor.....ellerine sağlık....ben yufkalısını denemiştim biraz kuru gelmişti bana sizin tarif tam benlik.....
    ankaradan sevgiler.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yufkalısını denemedim ama bunu deneyin derim çok teşekkürler Polatlıdan size sevgilerle

      Sil
  4. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş nefiss ayrıca bloğunuzda çok güzel sizi izlemeye aldım banada baklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelmez miyim canım tabiki çok teşekkürler

      Sil
  5. Çok şık bir börek gerçekten.
    Nefis olmuş.
    Ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  6. Nefis bir börek olmuş ellerine sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağık süper görünüyor .. bu arada bloğumu yeni açtım biraz acamiyim banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemilik çabuk geçiyor blogda insan anlamıyor zamanı hayırlı olsun canım çok teşekkürler

      Sil
  8. gerçektende tam midyeye benzemiş :)
    ellerine sağlık ablacım nefiss :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler o midyede fosil gerçek bu arada

      Sil
  9. Canım ellerine sağlık el açması börek gibisi yok afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  10. Ellenize sağlık ben de Polatlıdan Handan bloguma beklerim http://handanintarifleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hemşerim gelmez miyim tabiki gelirim çok teşekkürler canım

      Sil
  11. Ellerinize sağlık nefis görünüyor. Bloğunuzu çok beğendim ve takibe aldım. Bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekle geliyorum canım çok teşekkürler

      Sil
  12. süper olmuş, ellerinize sağlık, pekmezi ben de deneyeceğim bir daha ki sefere, iyi fikir...isim konusunda da haklısınız, tıpa tıp birbirlerine benzemişler, midye böreği tam uymuş...mutlu ve sağlıklı günler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Midyenin kopyası tarifi bulanın eline sağlık tabiki uğraşanın ilk kim olduğu bilinmiyor,pekmez simitlerde kullanılıyor aynı zamanda güzel kızarması için kullanılır dene canım çok teşekkürler

      Sil
  13. Benimde denemeyi çok istediğim tariflerden biri be en kısa zamanda yapmalıyım.
    Çok güzel görünüyor canım.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım denemelisin senin resimlerin süper olur şimdi ,çok teşekkürler

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz