24 Haziran 2013

KANDİL SİMİDİ





                          Güzel bir giriş yapmak için uygun zaman sanırım.Mübarek kandil gününün ertesi günü daha etkisi kaybolmadan güzel günler dileğiyle kandil simidiyle yeni başlangıç yapalım.
                         Daha önce simit tariflerimiz vardı burdan susamlı simit,susamlı pugaça 
bakabilirsiniz.
Kandiliniz kutlu olsun,nice kandillere diyerek tarifimize başlayalım.Malzemelerin miktarları tamamen el ayarıyla yapıldığı için size şimdi bunu en basit şekilde ölçülendireçeğim.

MALZEMELER

3-4 kaşık tereyağ
3 kaşık yoğurt
1 yumurta sarısı akı üzerine
yarım paket kabartma tozu
bir çimdik yani  2  çay kaşığı tuz
2-3 kaşık çökelek yada lor
aldığı kadar un
üzeri için susam

YAPILIŞI

Tereyağını daha önce dolaptan çıkarıp biraz yumuşak hale getirelim.
Kabımızın içine tereyağını koyalım,içine ,yumurtanın sarısını,yoğurdunu ,çökelek ve tuzu,kabartma tozunu katıp yoğuralım.Yumuşak bir hamur yapıp yarım saat dinlendirelim.
Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğü parçalar alıp uzun çubuklar yapıp iki ucunu birleştirelim .
Bir kabımıza susam bir kabımıza yumurta akını koyalım.
Yaptığımız simitleri önce yumurta akına sonra susama batırıp tepsiye dizelim
180 derecede üzeri kızarana kadar pişirelim
Afiyet sağlık olsun.
Huzurlu ve barış içinde yaşamak dileğiyle



22 yorum:

  1. mm ellerine sağlık ablacım,çok severim.

    YanıtlaSil
  2. CANIM ÖZLETTİN KENDİNİ
    ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYORLAR
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sengülçüğüm biraz ara banada iyi geldi hayırlı günler canım

      Sil
  3. Kandil simidini de çok severm.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım .Özlettin kendini.Çok lezizler çayımın yanında vazgeçemediğim bir lezzettir.Seni çekilşimdede görmek isterim sevgilerimle

    http://semadanlezzetler.blogspot.com/2013/06/semadan-lezzetlerden-buyuk-cekilis_16.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz ara vermek iyi geldi canım mutlaka geliçem çekilişe çok teşekkürler

      Sil
  5. Nice nice hayırlı kandillere, dualarımızın kabul olması dileklerimle...simitler süper gözüküyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkesin duası kabul olsun canım çok teşekkürler

      Sil
  6. Canım ellerine sağlık çok severim kandil simidini sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nedense insanın canı bir çekiyor kandil simidi çok teşekkürler canım sevgiler

      Sil
  7. Kandil geçse de ben ziyaretine geldim.ellerine sağlık demek için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kandil geçsede biz gene gönlümüz kandil canım çok teşekkürler

      Sil
  8. Özellikle blog başlığınız çok hoşuma gitti,ben de beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelmez miyim tabiki canım çok teşekkürler

      Sil
  9. Canım blogger kumanda panelinde senin bloğu takipçinim ama göremiyorum blog kaldrıldı diyor.yorumlarına tıklayınca ulaşabiliyorum neden acaba bir fikrin var mı ? sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bu sorun daha öncede bazı arkadaşlarım uyardı ama alt yapı ile ilgili olduğunu yazan bir blog arkadaşım vardı düzelecek dedi bende bekliyorum sanırım ben ölünce blogum kalkar hayatta kaldığım sürece hep yayında olacağım zaman zaman ara versemde sevgiler hep beraber olsun

      Sil
  10. yaz geldi diye mi kis gunesi kayiplara karisiti? ;) Kardelencim ellerine saglik biraz fazla geçti ama geçmis kandilin de mubarek olsun canim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edacım seni çok seviyorum yorumundan insan insanı araya araya bulur buluncada kaybetmemeli mesajı alıyorum ara versemde buradayım güneşin yok olduğu nerede görülmüş canım öptüm

      Sil
  11. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancığım çok teşekkürler canım öptüm saygılar sevgiler hepimizin olsun

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz